Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Friday 13 April 2012

Pening Kepala Efek Gegaran Tsunami 11 April 2012

Assalamualaikum...

hai korang..ape cer perasaan skrg bila amaran tuh dah ditarik blk ?? hilang dah gentar2 tuh ?? bg aku sedikit hilang la rase tuh, tp still risau sesangat..

tu hnyalah amaran manusia, amaran Allah ?? takkan disangka, takkan diduga..mmg aku dpt rasakan nie cuma peringatan besar utk kita semua..

biaselah kan, klau gempa2 bumi kat tmpat2 lain yg jauh dr Malaysia nie, kite tak dek lah rase gentar kan..tengok berita n blh bersimpati jew kat mangsa gempa2 bumi nie kan..

bila dpt tau kali nie Malaysia pown kena jugak, hahhh !!!! ketar rambut,kpale,tlinga,mata,bulu mata,hidung,mulut,jari,kuku,tngan,peha,lutut,betis,kaki dan sgale anggota yg ade kt badan kite nih kan..betol tak aku ckp ??

kat perak, penang, kedah, perlis, belah2 utara lah senang citer dpt merasakan gegaran2nye tuh..ramai org ckp sakit giler kpale kan..siyes derrrrrrrr, ptg sampai la mlm smalam, kpale aku teramat2 sakit sgt..pdahal kt phang tak dek pown gegar2..aku tnye mak, tak pning kpale kew..dorang ckp tak dek ape pown..tak dek gegar2 pown..

ohhhhh aku tlupa teramat lupa..aku skrg nie dilanda demam..sblum dgr amaran tsunami tuh aku mmg pning kpale gitu2 aje..bile jew dgr amaran tuh,yg mlibatkan Malaysia, mcm2 dah aku berpikir, makin bertambah2 sakit kpaleku dgn bercampurkan kerisauan dan suhu bdnku teramat panas..mmg takot teramat takot !!!

lagipun kite dah blh tau tanda2 besar kiamat mmg dekat dgn kite..bersedia jela lpas nie..rasenye kali nie tak dek dah peringatan2 nih kannn..klau mnangis air mata drah skalipun,klau dah amaran drpd Allah tetap, terjadi tetap terjadi jugak kan..

soooooo, sape2 yg tak menutup aurat, tutup2kan lah..jgn mulut jew ckp takot !! takot !! takot !!..Alhamdulillah !! selamat !! selamat !! selamat !! amaran ditarik blk !! *ngamboih, mcm kecoh 1Malaysia* byk2kan lah amalan yg baik2,dekat2 kan lah diri kpd Allah..jauhkan diri dr maksiat dan zina !! *peringatan utk smua dan utk diri aku jugak*

cukup2 lah dosa yg tak tertanggung oleh badan..


No comments: