Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Sunday 16 October 2011

rumah aku cantik kerana tona warna (kata org sekeliling)

                                    Assalamualaikum.... 

hai larlink ku diari !!..okey,hari nie aku nk tulis tentang rumahku cantik kerana tona warna (kata org sekeliling) lah dan aku stuju..knapa rmai org ckp cmtu ekk..sblum cat,org kata rumah aku cam pondok..tp bila dah cat,kata cntik pulak !! sbbnye kwasan2 yg buruk tu ia akan cover blk jadi cntik dgn pndai m'gunakan tona wrna cat..betol la,cat jugak memainkan peranan yg penting..boleh cover benda yg buruk !! wah,hebat !! knapa mak aku pilih org yg tak b'tanggungjwb buat rumah aku ?? sebabnye,tak perlu lah aku nak citer kn..mcam2 mak aku dah tkena..mula2 aku slahkn mak aku,sbb tlalu ikut ckp dorg dan tak brani nk b'suara..bila aku dpt tau citer sbenarnya,aku tau mak aku tak bersalah..klau dah pkai ilmu setan tu mmg tak boleh nk buat ape dah..benda dah pun blaku..ktorg dpt tau pun bila dorg da puas m'aniaya ktorg..tp yg pasti dorg nie suka menganiaya org lain..bukannya ktorg sje tp rmai !! dorg akn cari "mangsa" kt janda2 erti kata lain,pmpuan yg tak dek laki !! dan sharusnya janda tu mestilah b'duit !! mcam mak aku !! da puas la tu menganiaya mak aku !! kluarga aku dan kluarga dye da knal sejak aku msih kecik lagi..tp ble ayah aku dah meninggal,tergamak dorg menganiaya kluarga aku !! puas dah tu kikis smpai licin duit mak aku (sepeninggalan harta arwah ayah aku)..kwn dah lama tp tak sangka dorg sanggup buat mcmnie..mak aku prcayakan dorg tp nie upenye blasan dorg ?? dorg nie hati busuk !! tak boleh tengok org ada duit sikit..dorg nie tak dek lah hidup snang,susah klau nk ikutkn (dlu toreh getah jew)..tp tulah,hidup blagak nk snang !! hdup dgn duit HARAM !! haram kew ?? stahu aku makan harta anak yatim haram kn ?? hurrmmm,Wallahualam la,krja Allah kn..ramai dah kt Muadzam nie tau prangai dye,tp sje tak nak cari gaduh..bia jela Tuhan yg m'balasnya..org2 camnie takkan lari dari hkuman Tuhan..smpai skrg aku tlalu skt hati dgn kluarga dorg nie..menganiaya org 1 hal,tp yg mbuatkn tmbah skt hti dgn bini dye nie,mlut mmg betol2 PUAKA lah !! dye SUKA SANGAT  m'fitnah org mrata tmpat dan melaga2kan org !! tulah HOBI dye yg pling dye tak boleh tinggalkn..aku heranlah,dye nie hdup tak takut Tuhan kew ?? Astagfirullahalazim !! dah la, klau nk crita psal dorg nie takkan hbis..smuanya benda yg tak elok blake..entah bile nk ada yg baik tah la !! moge2 dorg sedar !! b'balik kpd citer rumah aku, dah la buat umah tak siap,cincai pulak tu,bila mak aku mintak blk duit,dye blh ckp lagi "sori,tak de prjanjian"..mcam SIAL punye ayat !! mak aku mintak bknnye smua !! dah tau buat umah org cincai,tak siap,bg la blk duit org !! BODOH,BANGANG,CELAKA !! ape punya mnusia la..klau nk ikutkan ktorg plan lain,tp dorg pndai2 buat sndiri..ikut plan sndiri (dah mula b'kepala besar !!)..bile ktorg nk buat camtu,camni,dye ckp tak boleh,tak elok..plan dye tu elok sgt lah !! pdan lah mak aku t'ikut2 sje ckp dorg nie,maklum pkai ilmu SETAN !! bini dye la yg pkai..laki dye tu pown asenye kne jugak tunduk ngn bini dye..sbb tgok dorg nie,laki dye ikut sje ckp bini dye..erti kata lain bini dye RAJA,laki dye PERMAISURI !! hahahahhh !! hakikatnya betol..sbenarnya jiran aku yg tak brape ktorg rapat, telah pun baru m'jadi mangsa dorg nie..maklum,janda jugak !! seorg cikgu di sekolah Ibam..diberi upah mbuat pagar dan cikgu tu bg duit skali gus rm10 ribu !! tak tau lah dorg mintak kew ataupun cikgu tu nk bagi..klau bg pun aku prcaya bkn sbb bodo,tp terkena ilmu bini dye tu la,aku yakin !! dan dengan tak siap pagar tu,dorg bawak lari duit rm10 ribu tu !! Nauzubillah !! aku rasa lega mluahkn isi hti aku kt sini..aku rasa lapang..aku nk siapa2 yg kenal manusia nie jgnlah rpat dgn manusia nie..pasti akan t'jerat !! pasti !! dan aku hrap dorg nie cepat2 sedar dgn pbuatan dorg nie..jgn asyik trus m'aniaya org lain yg tak b'salah..smoge Allah cepat2 memberi ptunjuk kt kluarga dorg nie..Amin...haaa,klau dah citer pasal rumah,mesti lah aku nk letak cikit gmbar rumah aku yg dah b'cat..nk tgok skali yg tak siap ?? yg dorg buat tak elok tu ?? boleh jew.. jap2 ae..tunggu !! sblum tu aku nk tnjuk hasil krje "dye" yg TERBAIK nie..tgok ae !! ;)..
 
                           
 nie nama dye batu blok tak silap aku la..lawa tak "dye" buat..prihatin an3 ??


 contoh bilik aku..mcam gini gaya "dye" plaster blik org ?? isshhhh3...........

  nie kt tepi sudut..mesti la tau kan..antara 3 bilik,bilik aku yg pling teruk skli..


  plaster tak ikhlas ar tu..mcamne la blh jadi camnie..mcam sisip ular..geli aku !!

  nie bilik mak aku..ishh3,smpai tcabot !! uhh3..dahsyat dajal nie !!

nie bilik adik aku..aku tak tau "dye" tempek ngn ape tah..mcam hasil krje dak hingusan jerrr..

 nie dinding kt ruang tamu..ruang tamu tu..punya ar malu dinding cenggitu skali..

 smpai tcabot syiling kt bilik adik aku nie.."dye" tampal syiling ngn gam UHU tak ??

     nie dinding kt pintu gerbang yg nk gi dapur..


















so,pesanan dari aku klau korg2 nk buat rumah,jgnlah cari dorg nie..korg pown da tengok hasil krje dorg sndiri kn..aku tak reti nk tipu2kn gmbor nie..real punye,tak dek tacap2 bg tmbah burok okey..tp klau korg nk rumah korg burok, carilah dorg..dorg pakar sgt..tp setahu aku la takkan ade org nk rumah dorg buruk wlupun baru buat ann3..rumah bkn utk duduk shari dua..smpai mati okey..dan dgn keterangan aku dari mula smpai habis nie, dari atas smpai bwah, aku bersumpah atas nama ALLAH, tiada sedikit pown penipuan..okey lah saiyunk !! mse untuk sweet dream !! nie jelah paparan yg aku nk tnjuk..tak byk gmbar yg tak siap..lau tnjuk bknnya blh tgok ngn jelas..nk tgok ngn jelas mai kt umh lar !! hehehehh..okey, samat mlm !! Oooppss, samat pagi buta larhh !! ;)


No comments: