Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Thursday 20 October 2011

cubalah produk kosmetik MARBELLA

Hasrat mahu berwajah cantik bertukar derita akibat kulit wajah yang sepatutnya tegang menjadi lebam dan melekit bagaikan terbakar. Penderitaan Noraini Jaafar (47) dikatakan akibat pengunaan sejenis krim kosmetik edaran sebuah syarikat kecantikan... (berita lanjut dalam Harian Metro Khamis, 19 Jun 2008)

emmm...lagi kes hidrokuinon......lagi kisah sedih akibat hidrokuinon......
ini yang berani tampil.... yang terus diperdaya entah berapa ramai lagi...
fikirlah sendiri....... masih gunakan produk merbahaya walaupun ada yang selamat...


MARBELLA – Penuhi Keperluan Pengguna Kosmetik

Halal – Selamat – Berkesan. 3 perkara yang perlu diteliti oleh pengguna sebelum memilih sesuatu produk kecantikan. Marbella boleh disifatkan antara penemuan terbaik bagi pengguna produk penjagaan wajah kerana ianya amat sesuai untuk semua jenis kulit meskipun yang sensitif bagi membersih, menyegar, melembab, melindung dan merawat kulit. Dihasilkan dengan mengunakan teknologi terkini Swiss, nyata produk Marbella telah melepasi satu piawaian yang tinggi dalam industri kosmetik dan pengguna berpeluang merasai pengalaman mengunakan produk kecantikan tempatan dengan kualiti antarabangsa pada harga yang amat berpatutan.

Marbella – Halal & Suci
Produk Marbella telah memohon status halal daripada JAKIM bagi memenuhi keperluan pengguna-pengguna Islam. Pengguna tidak perlu berasa was-was mengunakan Marbella ketika melakukan ibadah meskipun ketika mengerjakan Umrah dan Haji kerana produk Marbella adalah berasaskan air tanpa racun terlarang amat lembut pada kulit dan keseluruhan bahan-bahannya adalah daripada sumber asli, selamat serta suci.

Marbella - Selamat Tanpa Kesan Sampingan
Salah satu keistimewaan dan kekuatan Marbella ialah bebas daripada hidrokuinon. Pengguna produk kecantikan kini begitu terdedah dengan hidrokuinon yang boleh membawa kepada kanser kulit dan pelbagai masalah lain. Marbella amat lembut pada kulit malah mampu merawat kulit mereka yang pernah terseksa akibat tindakbalas hidrokuinon dalam produk kosmetik yang mereka gunakan selama ini.

Marbella – Berkesan Membantu Merawat Kesan Hidrokuinon
Hasil gabungan air yang diperkaya dengan vitamin A, C dan E serta ekstrak mutiara tanpa hidrokuinon ini menjadikan produk Marbella sangat neutral tetapi cukup berkesan untuk merawat pelbagai masalah kulit mahupun kulit yang telah rosak akibat tindakbalas hidrokuinon dan mampu mencerahkan kulit tanpa proses pengelupasan yang menyakitkan,

Pengguna yang ingin melalui proses pembuangan sel kulit mati dinasihatkan agar memilih produk yang selamat dan bebas dari hidrokuinon bagi mengelakkan dari berlakunya pelbagai masalah kulit pada masa akan datang. Manakala, bagi pengguna yang pernah mengalami masalah kulit muka akibat kesan hidrokuinon disarankan agar menggunakan produk Marbella kerana ia mampu mengembalikan keaslian kulit wajah anda dengan lembut, selamat dan berkesan. Penggunaan produk Marbella secara berterusan bukan sahaja dapat membantu merangsang pertumbuhan sel kulit baru, malah ia juga mampu merawat dan merangsang proses penyembuhan sel kulit dengan efektif.

Set lengkap penjagaan wajah Marbella terdiri daripada 9 rangkaian produk istimewa. Antara produk yang mendapat permintaan tinggi adalah MB Lifting Serum yang terbukti mampu mengurangkan garis-garis halus, kedutan pada kulit, menganjal serta mencerahkan kulit muka. Kulit akan menjadi lebih tegang, cerah dan berseri dalam tempoh yang singkat. Selain itu, MB UV Protection Cream (SPF 30) pula diperkaya dengan kandungan serbuk mutiara untuk membantu proses penerahan dan menjadikan kulit lebih bercahaya. Boleh juga berfungsi sebagai bedak asas yang tidak melekit pada kulit muka walaupun dalam cuaca panas. MB Treatment Mask yang mengandungi ekstrak biji anggur juga mendapat permintaan tinggi dari pengguna kerana ia dapat membantu mencair dan mengeluarkan sebum atau minyak yang tersumbat dalam pori-pori muka agar jerawat tidak mudah tumbuh malah ia juga dapat mengecilkan pori-pori terbuka.


HIDROKUINON

- Struktur Kimia : C6 H6 O2

- Fungsi
a) Digunakan dalam penghasilan cecair pencuci filem, cuka getah, cat, peluntur warna rambut dan sebagainya.
Dalam kosmetik, ianya digunakan sebagai peluntur / penghalang penghasilan melanin pada kulit.
Melanin = Natural sunblock dan antibodi pada kulit

- Kesan Hidrokuinon
a) Kulit menjadi nipis dan tembusi lapisan dermis. Kulit akan merasa pedih.
b)Boleh mendapat kanser kulit jika mengunakan dalam jangkamasa panjang.
c) Jika termakan 15gm boleh menyebabkan kematian kerana ianya akan merosakkan sel darah merah
d) Kesan cepat tetapi bersifat sementara
e) Tidak boleh digunakan oleh :
  • Wanita mengandung – beri kesan pada janin
  • Wanita sedang menyusukan anak
  •  Remaja berumur dibawah 12 tahun.

- Kajian menunjukkan 61% wanita Asia merasakan mereka lebih muda dan cantik jika memiliki kulit cerah dan 41% wanita di Malaysia menggunakan produk pencerahan muka.

- Sedarkah mereka bahawa produk yang digunakan adalah selamat atau tidak?

- Tips / cara mudah untuk kesan hidrokuinon dalam kosmetik.
i) Periksa tutup toner / krim malam anda. Sekiranya terdapat kerak cokelat kehitam-hitaman maka produk tersebut ada hidrokuinon.
ii) Tuangkan sedikit toner di kapas muka / tisu. Sekiranya toner berubah warna kepada cokelat, maka hindari produk tersebut kerana ianya mengandungi hidrokuinon.
iii) Berlaku pengelupasan yang menyakitkan. Kulit rasa pedih.

“TIADA JALAN PINTAS UNTUK CANTIK”



MARBELLA – Jamin Kepuasan Pengguna Skincare
Pengguna-pengguna kini lebih teliti dalam aspek pembelian produk kecantikan dan penjagaan wajah. Faktor seperti halal, selamat dan keberkesanan produk adalah amat dititikberatkan. Pengguna-pengguna produk penjagaan wajah semestinya mahu pembelian produk yang tepat agar tidak membazir dan memudaratkan kulit. Begitu juga dengan pengedar produk dan pemilik salun kecantikan dimana mahu melihat kepuasan pelanggan dengan menjual produk yang nyata berkesan dan selamat kepada pengguna.
Pengguna kian bijak serta matang dalam memilih produk yang ingin digunakan dimana produk-produk yang boleh mengancam kesihatan dan yang mengandungi racun hidrokuinon semakin ditolak. Pengedar dan pemilik salun kecantikan juga sedang tercari-cari produk yang betul-betul selamat dan berkesan bagi memberi pilihan kepada pengguna dan Marbella hadir pada masa yang tepat dengan menawarkan rangkaian produk yang berkualiti dengan mengunakan teknologi dan formulasi dari Swiss serta telah melepasi tahap piawaian antarabangsa.

Mengapa Marbella lebih baik?
Tiada produk kecantikan tempatan yang seumpamanya. Kekuatan Marbella ialah ianya setanding dengan produk import yang berkualiti antarabangsa tetapi boleh didapati dengan harga yang amat berpatutan. Pengguna tidak perlu risau akan tindakbalas produk seperti mengelupas, pedih, kulit terbakar dan pelbagai kesan negatif lain. Dengan Marbella tisu kulit akan dirawat secara lembut dan selamat dimana kulit akan kelihatan semakin anjal, gebu dan cerah tanpa sebarang kesan sampingan. Cantik dengan Marbella adalah selamat dan berkekalan. Antara produk istimewa Marbella ialah MB Exfoliating Scrub dimana ianya adalah berasaskan air, ekstrak aloe vera dan mengandungi microbeeds yang amat lembut pada kulit dan berkesan menanggalkan kotoran serta sel kulit mati selain dapat menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru. Perubahan pada struktur kulit dapat dilihat sertamerta selepas muka dicuci dimana kulit kelihatan lebih halus dan gebu. Selain itu, MB Revitalizing Toner dari Marbella adalah amat istimewa dimana ianya di formulasikan dari ekstrak buah lemon, rosemary, witch hazel, licorice dan lain-lain bahan istimewa dari formulasi Swiss yang berkesan untuk mencerahkan kulit, mengecilkan pori-pori serta mengembalikan keanjalan kulit. Ianya juga mengandungi collagen bagi menjadikan kulit kelihatan lebih gebu, lembab, cerah, halus dan berseri.

Marbella pilihan Pengedar & Pengguna
Marbella kini semakin mendapat permintaan dikalangan pengedar dan pengusaha salun. Selain kualiti produk yang terbaik dan harga yang berpatutan, syarikat menawarkan pakej yang menarik dan menguntungkan kepada para pengedarnya. Pengedar Marbella juga tidak perlu risau tentang tindakan pihak berkuasa kerana kesemua rangkaian produk Marbella telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia malah telah memiliki nombor NOT yang diperakui oleh Kementerian Kesihatan 7 negara Asia. Selain itu kesemua rangkaian produk Marbella adalah halal dimana ianya memenuhi keperluan pengguna-pengguna Islam. Ada antara pengguna setia Marbella yang telah menjadi pengedar kerana mereka telah merasai pengalaman mengunakan Marbella dan telah melihat perubahan pada kulit muka sendiri serta ingin berkongsi pengalaman dengan pengguna-pengguna lain disamping menambah pendapatan malah seorang doktor pakar kosmetik turut menjadi pengedar Marbella kerana memperakui keistemewaan Marbella yang tidak terdapat pada produk tempatan lain. Pengedar Marbella juga diberikan pelbagai insentif yang menarik serta sokongan sepenuhnya daripada Ibu Pejabat.

Bagi mendekatkan lagi Marbella kepada pengguna, seminar kecantikan dan peluang perniagaan bersama Marbella akan diadakan di Kuala Lumpur, Selangor, Kelantan dan Terengganu sepanjang bulan Ogos 2008. Kaedah rawatan muka di rumah, kaedah urutan mata dan pelbagai tip kecantikan serta peluang perniagaan bersama Marbella akan diberikan dalam seminar tersebut. Untuk maklumat lanjut sila hubungi Syeera Beauty Care di talian 03-8922 2375 / 017-296 0331 / 012-638 9465 atau layari www.marbella.com.my


JERAWAT!!!!! - Marbella mampu mengatasinya

JERAWAT adalah sesuatu yang biasa berlaku dan tidak mengancam nyawa. Namun, kehadirannya bagaikan mimpi ngeri kepada golongan wanita yang mementingkan kecantikan kulit, terutamanya kulit muka.
Bagi sesetengah wanita, ton warna sekata dan kulit bersinar adalah lebih penting daripada nilai wang ringgit. Namun, tidak kurang juga yang menjadi mangsa kerana tersalah pilih cara untuk merawat kulit muka sehinggakan keadaan kulit menjadi lebih teruk berbanding sebelumnya.
Perkara pertama yang perlu difahami di sini adalah mekanisme dan punca jerawat berlaku di samping kaedah rawatan terbaik untuk mengatasinya dan mengekalkan kesihatan kulit.
Jerawat boleh terbentuk melalui empat mekanisme utama iaitu:

* kelenjar minyak menjadi besar (hipertropi) dengan peningkatan penghasilan sebum akibat rangsangan hormon androgen.
* folikel pilosebaceous yang tersumbat memerangkap nutrien dan sebum serta menggalakkan pertumbuhan kuman yang cepat seperti bakteria Propionibacterium acnes.
* kulit menjadi tebal (hiperkeratosis) dan pertumbuhan sel-sel yang cepat mengisi ruang folikel pilosebaceous (plugepitelium folikular).
* inflamasi (radang) akibat hasil sampingan kuman Propionibacterium acnes.

Hormon testesteron boleh menyebabkan aktiviti kelenjar sebum terlalu aktif sementara kajian menunjukkan 45 hingga 82 peratus individu yang menghadapi masalah jerawat mempunyai ahli keluarga dengan masalah serupa.
Selain bakteria Propionibacterium acnes yang membiak pada permukaan kulit, bahan kimia kosmetik seperti iodide, bromit, litium dan setengah ubat juga boleh menyebabkan jerawat selain itu faktor psikologi juga memainkan peranan di mana stres kehidupan boleh merangsang pembentukan jerawat dengan lebih mudah. Faktor-faktor tersebut boleh menyebabkan beberapa jenis jerawat, mengikut berpunca daripada faktor dalaman atau faktor luaran.

dapatkan konsultasi berkaitan kulit muka di Marbella Skincare. layari www.marbella.com.my atau 03-8922 2375

No comments: