Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Tuesday 18 October 2011

Makanan favourite aku !!

Assalamualaikum…

Hai dear !! nie la mkanan fvourite aku (sambal)..sambal nie aku suke letak telor mata krbau/ayam/daging/bebola ayam/bebola daging n whatever !! huhuhu..hari nie aku nk masak sambal bebola daging aku..daging nie aku beli kt psaraya,pakai daging kisar ajer..aku tak beli bebola yg da siap..maklum,hari nie aku betol2 save bajet mase gi beli brang2 dpor,huhuhu..

balik umah aku teros kepal2 dye jadi bebola..aku kn jnis suke yg simple2 ajer..so,masak pown nk simple gak ler,hihihi..snang sgt nk sediakn..bahan2 pown tak dek la byk sgt..ala,sambal jerk ann..mudah dan ringkas ajer..sure korang blh buat punye sambal nie..klau tak tau tu,tak tau lah aku nk ckp ape,kikiki ^_^..tak dek yg susah pown..antara rjin ngn mlas jer nk buat..

aku sllu buat sambal nie..perbezaan antara sambal aku n mak aku adalah sambal mak aku nie jnis berkuah..aku lak jnis kering..tak dek lah kering sgt..dan mak aku nie pkai cabai kering n aku lak cabai besor+cabai mlaka skali..hihihi..pham2 la ape tu cabai n cabai mlaka ann,hihihi...tulah perbezaan antara sambal aku n mak aku..

so,aku nk letak ket gmbor bebola daging aku yg baru dikepal2 n sambal bebola aku yg dah siap..hihihi..okeylah,nie jelah untuk sambal fvourite aku..papye !! ^_^


 dasyat tak hasil krje aku ?? bsor kecik besor kecik bebola tu d'krjaknnya aku..kikiki  ^_^

 nie la hasilnya..tak perlulah nk hias2 bagai ann..masok dlm mlot jugak ann..kata simple, ehehehh ^_^

hehehehhh, nk jugak tempek gmbor nie,,kata mak aku, tak dok arah betoiiii, hihihi ^_^                                          

No comments: