Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Thursday 13 October 2011

Rutin harian selepas solat subuh.

                               Assalamualaikum....

Hai my blog !! how are u ?? i'm fine !!..huhuhu...adeeesss !!! penat sudaa m'jalankan tugas harian..baru jew selesai buat keja rumah (mengemas,menyapu,mop lantai,basuh kain)..aku nie alah pada habuk sikit,tu yang bila mngemas jew aku cepat sempot..lagi pown dari kecik lagi aku nie ada penyakit lelah..so,aku dgn lelah dah macam sahabat..yang herannya kenapa lelah aku nie dtg time2 pagi jew..makin m'jadi2 pulak..sebelum nie tak pown..time2 demam selalu ada..tapi skrang nie time2 demam tak dek pown.."sempot pagi" aku mengambil masa nak hilang lebih kurang 3,4 jam..makan ubat kew tak makan ubat kew lebih kurang sama jew..dye akan hilang sendiri..tp makan ubat rase lega la sikit..aku harapkan ubat batuk,bukan ubat lelah..ubat lelah ade efek dlm badan aku(menggigil)..heran betoiiii lerrr !!..memang seksa bila sempot nk tunggu hilang dlm masa 3,4 jam..klau tak kena kt org yg  tak sempot nie mmg la senang jew ckp "alah 3,4 jam je kowt,tak lame mane pown"..tp nk tunggu 3,4 jam tu mcam 3,4 minggu !!..punye lah seksa..sempot kn punca dari saluran pernafasan kita yg utama..klau tak b'nafas dgn smpurna,tak smpurna lah hidup kiter,kuakuakua3 !!..bermakna makin terok la sempot aku nie yerk..blh dikatakan hampir tiap2 hari la aku sempot..hurrrmmm....tak pelah,nk buat mcam mana kn,Allah yang tentukan..redha saje lah.. :) asthma nie mane ade ubat utk pulihkan selamanya2..bergantung kpd ubat yg blh diketegorikan sebagai "ubat tahan sakit" jew..huhuhu..ape2 pown keadaan nie aku dah biase wlaupun seksa..kata dh mcam sahabat mesti lah biase jew kan..huhuhuu..so,buat dek jew udoh ler..klau cara kew "sempot pagi" aku nie mmg xjadi keja la jawabnya..sape lagi nk buat keja umah nie klau bkn aku..kcian kt mak aku,dye nk m'jahit lagi,memasak lagi..tak kan lah anak nk duk diam jew..tak patut tu smua keja mak yg buat..kan3 ?? hihihi..ok lah,utk rutin harian selepas solat subuh b'henti smpai sini jelah..terase mngantuk lah pulak..nie lah keja aku,lepas settle buat keja,dalam pkul10 lebih aku akan sambung tido blk..kahh !!kahh !!kahh !! yelaaa,tak xdek keja nk buat kan,sambung tido blk la..ape lagi..lagipun buat keja kn cpt penat..ape tunggu lagi,jom sambung tido !!!
selamat pagi semua !! hihihihi....jumpa lagi..............

                                Assalamualaikum......

No comments: