Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Tuesday 8 May 2012

Wahhhh !! Terangnya..Tak Malap Mcm Dulu Lagi

Assalamualaikum...

haluuuu peeeeepsss !! huhuuu..hari nie dah selesai apa yg patut kitorang sekeluarga buat..ape tuhh ?? beli mentol lampu yg dah terbakar sebijik..bila 2 bijik terbakar baru terhegeh2 nak pi cari mentol baru, hua hua hua..ruang tamu besar la jugak tp lampu ada 4 bijik aje..bengong kan sape yg buat rumah aku nihh, huhuhh..tulah, dulu aku ade jugak berdebat ngn kontraktor a.k.a bajet bagus yg buat umah aku nie..aku ade ckp lampu kat ruang tamu nak yg cup (lampu dlm syiling tuh), pastu aku ckp nak letak 6 bijik..pastu ape dye ckp ?? ikut kepala bangang a.k.a bajet tau dye tuh, dye ckp la 4 bijik dah cukup sgt,dah terang sgt dah, membazir jew kalau tambah 2 bijik lg pown..berdebat punye berdebat, aku biarkan jew sbb dye ckp dye nak letak lampu yg betol2 terang..OK FINE !!!!!!!

alik2 mcm celakanye, lampu 4 bijik tu dlm 1 suis !! korang rase keje cam dak hingusan tak ?? keje wirering nie anak jantan dye yg buat (sama baye ngn aku)..kalau korang terlepas baca entri pasal rumah cacat aku nie, sile masuk ENTRI NIE..gambar yg sudah dicatkan tuh pown aku baru selesai mngemas rumah dan pastinya perlu bukak lampu sbb malap taw..tu pown bukak lampu still malap kan..masa lampu terbakar, paksu aku amek mentolnya, pastu paksu aku ckp patutlah malap, pakai mentol yg kecik aje..

pastu baru td aku ngn mak aku pegi cari mentol..ENTRI NIE menceritakan pasal mentol jugak..huhu..oke, dah selesai tukar mental yg dah kebabom, try bukak, perhhh !! terang gile seyyyhhh..mmg baru puas hati lahh..tak dek malap dah la..pakai mentol nie baru blh kata pakai lampu 4 bijik dah cukup terang !!

terang tak ?? huhu..ikutkan yg asal, kawasan nie malap taw !! kan dah terang..pandai aku pilih mentol, huhuuu..memula tu takot jugak sbb tak sama mentol asal dgn yg nak beli nie..tp kepalanya sama aje..aku ckp kat mak try la, mane tau lbh terang kan..mentol nie pown panjang cikit dprd yg asal..mak aku pown amek laaa..


ade beza tak saiz mentol yg asal n baru beli ?? mesti korang nak ckp yg asal mcm besar drpd gambor mentol kat kotak uhh, hoho..alaaaa, sori, lupe lak nak snap gambor mentol baru..tersnap pulak kotak mentol nih, hehehe..dah pasang baru teringat, hehehe..

No comments: