Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Wednesday 2 May 2012

Adik Aku Sudah Ada Belog!!

Assalamualaikum...

haiiiiiiiiiiii !! peace yawwwwww !! heheh..aku nak gitau adik aku sudah mula teringin nak berblogging laaa..amboiiiii, dulu kutuk, *serabaikn pale otak jew buat blog nie..blh buat org tensyen aje, mnyakitkan hati* katanya..penyudahnya, *ehh2 aku ase nak try la buat blog nie, cam bez jew, blh tulis macam2 laaaa*..haha !! tau pown..padan dgn muka..hehehhh

bg aku, aku lbh suka update blog drpd fesbuk..kenapa ?? sbb aku nie jenis sign in jew fesbuk, tngok notification, kalau tak dek mende yg aku nak buat, aku sign out pulak..nak update fesbuk pun, alaaaahaiii, membuatkan aku kebosanan dan sering ketiadaan idea, hohoho..pastu tak dek nak buat ape..ade org bile aku online aje, teros chat aku..ekkius me !! aku amat tak suka akan chatting2 nie okee, harap phm..jgn suke2 nak ckp aku sombong kayhhh..fuhh !! lega pakwe aku kalau dpt tau makwenye nie tak suke chatting2 nie, eeehehehe !! dye tak suka alam maya alam maya nie.. huhh !

blog nie umpama rumah kite,blh mencantikkan lagi mane yg tak puas hati, sentiasa blh ubah suai..update blog nie bez, sign in jew blog, cek mane yg patut utk mencantikkan lagi rumah aku nie (blog laaa), kalau puas hati, tak tau nak buat ape, buat entri merapu..merapu2 pun panjang berjela jugak..hiiihiiiii..kalau fesbuk, kena kontot2 jew buat status kat wall kann..sbb tu aku jarang update status kat wall fesbuk aku..

okeee now, berbalik kpd tajuk entri yg tertera megah kat atas nie cam tower kl, kata adik aku cam teringin jew nak buat blog,bile tengok aku mula bersemangat utk mencantikkan blog aku, huhuuuu..mula bersemangat ?? hehehe..okeee, sebenarnye mmg btol aku baru jew mula nak cantikkan blog menggunakan tutorial2 yg bez dan mudah difahami..

mase memula aku buat blog dulu, mmg aku tak tau pape taw..bosan jew ase klau masuk blog aku..aku sendiri pun bosan taw..kekadang tu aku mintak jugak tunjuk ajar dr blogger2 yg mantap, tp syg tak diendahkan pun..tak pe, memula tu aku redha jelah, bia la blog aku cenggituhh, penuh dgn "catatan diari" aje..tak dek langsung widgets2 yg menarik mcm blogger2 pakai..mmg hudoh la blog aku..kata2 pasrah aku dlm ENTRI NIE..tp baru2 nie tetibe jew aku dpt ilham,aku follow 1 blog nie khas utk tutorial2 taw..pastu ikut tutorial2 dye mesti menjadi lahh..tengs for blog jombinabelog sbb mencantikkan blog sy, heee, hureyyy !!..mmg bez dan senang paham lahh..aku pun bersemangat lahh, hoho

pastu bile aku tanya sedikit sebanyak pendapat adik aku pasal blog aku nie, dye mula teruja dan teringin nak menerokainye, huhuuuu..cuma pesan aku kat dye, buat blog nie hati mau kental maaa..kena byk sabar dan bertawakal, hehehe..betol la..mase aku bersemangat ikut tutorial2, ade jugak tak menjadi, byk kali buat, baru nak menjadi..hati kena byk sabar dan jgn cepat tensyen..tulah pesanan aku kat adik aku yg mula nak berjinak2 dgn dunia blogging nie..tp puas hati taw dan syok lahh wlaupun kekadang tu terpaksa sabarkan hati, hohoho..

jom jenguk blog budak nie yg tak bape nak jadi lagi, hehewww !!

No comments: