Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Tuesday 23 October 2012

Tutorial : Buat photo Cube Generator Di sidebar

Assalamualaikum...

hai korang !! selamat malam..haishh , macam pelik je tajuk entri kali nie..tetiba buat tutorial ? biaq betoi aku nie kan , pandai kew ? waahh , soklan cepumas nie..ok actually , sebelum nie tak pernah giller aku buat apa2 tutorial pun..aku pun terkezut , kaw terkezut ? ehehe..

tetiba suatu hari dulu , ade orang request tuto kat aku di BW..nak tunjuk pun aku dah buang shoutbox aku yang dulu , sekarang aku pakai shoutbox baru dari busuk.org..baru puas hati aku untuk menyenangkan awak2 semua BW blog greensejukhati nie haa..just taip mesej jew kan , tak perlu taip nama , url n last mesej..grrrr~ tak suka akuh , huhu..ehh ? terlajak citer sal shoutbox lak aihh..

request dari cik Gadis Bunga..

ok , apa itu Photo Cube Generator ?
haa , nie lah dia rupanya..alaaa , kat tepi sidebar aku nie haa..bawah widget followers aku tu hah..cer tengok cer tengok semula kalau tak perasan..gambar nie berpusing pusing taw , jangan tengok lelama ye , nanti mata korang keluar bintang2 berkelipan , hihiii..

ok , ada sesiapa nak letak gambar nie kat sidebar ? meh aku tunjuk cara caranya ok..

1) klik kat sini ---->http://www.satisfaction.com/photo-cube-generator/..

2) ok dah ? sila srcoll ke bawah and then klik browse untuk pilih gambar korang..

3) lepas tu klik upload macam gambar kat bawah nie

klik kat gambar untuk lebih jelas.

4) ok dah ? bila korang klik kat upload tu automatik akan keluar gambar yang korang pilih tadi kat dalam kotak gambar yang asalnya kosong tadi kan ?..betul tak ?

5) lepas tu , copy HTML code yang kat bawah upload tu..

6) ok settle ! now , pergi dekat Dashboard > Design > Page Element > Add A Gadget > Html / Javascript..

7) paste code tadi tu kat ruang Html / Javascript..

0k , siap !! selamat mencuba..

*p/s : sori sangat kalau ada antara korang yang tak paham..
al maklum , aku seorang blogger yang baru belajar buat tutorial..

No comments: