Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Monday, 20 August 2012

Menu Istimewa Raya 2012

Assalamualaikum...

haiii korang ! harinie sudah masuk hari raya yg ke-2 kan ? di pagi hari tadi aku sudah pun pulang dari kampung halamanku yg berada di Chini 5, hehe..haa , korang nk tau ? dlm perjalanan nak blk pagi tadi , aku terlibat jgk dlm kemalangan , tp Alhamdulillah sikit jew , kereta org tu jew remuk sikit (tulah sape suruh sondol org) , haha..nak tau citernya ? aku ade post kat fesbuk tadi , sinisinisini !!

oke , nak citer pasal menu raya tahun nie pulak , special sikit ;

tarraaaaa !! ehh ? ape nie ? ape nie ? tak penah tengok ehh ? nie lah periuk kera..nak buat lemang periuk kera..nie lah specialnya utk tahun nie..yg biasa2 tuh , yg tiap2 tahun ade tuh mesti la mihun sup , lontong , ketupat , nasik impit , rendang..tu jelah , tp lemang periuk kera nie yg special tetiba sesat jadi menu tahun nie , ehehe

nie lah cara membuatnya...sape yg buat ? mak dgn paksu aku..huhh ! aku tak nak buat , nak mkn jew..ehh ? bkn la , aku tolong ape , siyess aku tolong..yg lain pakat terlentang tengok citer vanilla coklat tuh haa..aku buat nie haa , ehee

oke , dah siap mengukusnya..beginilah rupa lemang periuk kera..

3 comments:

Izza Sakura said...

helu,,follow awk,,sudi2 dtg blog sy k,,http://izza-sakura.blogspot.com/ .awk tinggal kt Chini ea?sedapnye la lemang periuk kera tu

shera haifa said...

kalau lemang buluh org bakar.. lemang periuk kera nie bakar jgk ke?

GreenSejukhati said...

@Izza sakura
hai , tengs yaw..sy xduduk kat chini la , tu kampung sy..sy duduk kat muadzam shah..tiap2 taon beraya kat chini la , ehehe..

@shera haifa
lemang periuk kera nie kukus