Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Tuesday 14 August 2012

Kuih Raya Samperit Aku Yang Punya !

Assalamualaikum...

fewwitttt ! haiiiii..ehehe..saat inilah yg dinanti2kan..kuih samperit aku yg punya , bkn mak aku , bkn bos aku yg punya , hoho !


Sediakan bahan bahannya dulu laa ,

mula mula aku masukkan

gula icing (1 bekas)
planta (1 bekas)
telur ( 2 biji)
esen vanilla (1 1/2 penutup esen vanilla)
tepung jagung (1 bekas)
tepung kastad (1 bekas)
tepung gandum (suku drpd bekas)

*pastikan kacau sebati bila dah masukkan setiap bahan , bknnya sumbat semua bahan2 baru nak kacau*

korang mesti tertanya tanya aku sukat pakai ape kann ? nie haa ,
mudah punya keja , tak payah nak pakai gram2 , kilo2 nie kan , buat sakit otak jew..
alahh , senang jew , adil adilkan jew dye..tepung2 sukat 1 bekas jew semua , kalau korang nak lbh , doublekan jela bahan bahannya tu jadi 2 bekas..lagi banyak la korang punya doh tu , cuma jgn letak tepung gandum byk yer , nanti tak gebu pdn muka , hoho ! senang ajee..

beginilah rupa doh samperit , ehehe..siap letak acuan dye lagi tuh , bersedia utk sakit tangan menembak samperit jadi bunga..


taraaaaaaaaa !! jadi tak bunga aku ? mesti laa jadi..beginilah rupa samperit aku , tp nie yg belum masak lagi..mcm mana gaya pulak yg dah masak ?? uhh uhh uhh , hudussss betol laa..

kann ? tak mcm yg belum masak , comey jew..dari segi rasa oke dah , alhamdulillah , menjadi jugak laa..huhu..

1 comment:

lynndAmya said...

hai :D wahh2 dah siap dah haaa..hantar sini sket mau rasa kesedapannya, hahaha..nice~~ (n_n)