Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Monday, 8 July 2013

Resepi : Kek butter


Hai korang..bertemu lagi kita dalam segmen resepi , ewwahh..kepada yang teringin nak mencuba buat kek butter , nie salah satu resepinya..nie kali ke-2 aku buat kek butter..kek yang pertama tu bercorak2 sikit , SINI..yang nie kosong je..malas nak berkaler2 bagai..

Kebiasaannya kalau aku nak buat apa2 aku akan kecoh dekat family aku..tapi kali nie angin takde , ribut takde , tiba2 aku ajak mak aku pegi beli barang untuk buat kek nie pagi tadi..yelah kan , lusa ramadhan sudah menjelmakan dirinya..pesyen aku nie selagi aku tak dapat hasil apa yang aku nak buat , selagi tu jwa aku tak tenteram..kalau dah puasa macam mana nak buat ? masa tu vitamin M aku overdose..maka , petang tadi terhasil la kek butter nie yang mudah je nak buatnya..

Haa , memandangkan aku takde mood nak taip banyak2 dengan pelbagai halangan dan rintangan , maka aku snap gambar resepi untuk dikongsi dengan korang , hikhik..bukan tak ikhlas ye cuma ketiadaan mood..kalau tak ikhlas aku tak ingin pun nak kongsi resepi nie ngan korang tau , hehe..harap2 nampak la ye dengan mata kasar korang dengan jelas..

Resepi nie untuk yang banyak kuantitinya tau..kek yang pertama dulu aku ikut bulat2 resepi nie..kali nie ada la sikit2 aku olah sendiri..kalau korang nak buat untuk family korang je , resepi nie korang bahagi 2 , dapat dalam 2 loyang..kek yang pertama dulu dapat 4 loyang ikut resepi nie tau..memang banyak , boleh buat stok seminggu dan boleh bagi kat jiran2 lagi..tu pasal aku suggest kat korang bahagi 2 la ye..melainkan nak buat banyak tu boleh la bulat2 je ikut resepi nie..kek yang pertama dulu aku tak asing pun putih dengan kuning telur tu..kali nie aku asing untuk menggebukan kek tu dengan menggunakan meringue ..memang gebu daripada kek yang pertama dulu..

ok korang , selamat mencuba dan selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak..

2 comments:

lynndamya said...

Wah, kek butter mmg sedap, tp malasnyeeee nak buat, haha
Selamat Berpuasa (n_n)

Dhia Dirham said...

Slmt berpuasa..