Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Wednesday, 10 July 2013

Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dari aku sekeluarga

Selamat berbuka puasa , menunya nasik ayam tu dari maksu aku..kuih dan ayam madu tu beli kat bazar ramadan..mak aku ada masak tapi dah maksu aku bagi nasi ayam , lauk pauk yg dimasak tu simpan untuk sahur , hehe..Alhamdulillah kenyang..

Harinie hari pertama kita umat Islam menyambut Ramadhan kan..macam mana puasa korang ? Ada sengaja atau tak sengaja termakan atau terminum ? Hehe..

Teringat aku tahun lepas masa ganti puasa..hari pertama kan..dalam pukul 11.30 pagi aku saja ikut mak aku ambik adik aku di sekolah Taski..pastu gi beli barang dapur , macam biasa feveret adik aku kalau pegi mana2 mesti nak coklat KitKat..dalam kereta dia suruh aku bukak KitKat tu , macam biasa jugak kalau dah dia suruh aku bukak mesti aku tumpang sekali..lepas tu tanpa rasa ragu2 aku bantai je masuk dalam mulut..

Dah telan baru aku menjerit sampaikan mak aku yang tengah duk releks drive , terkejut dengar jeritan batinku..aku cakap kat mak aku dah makan , mak aku suruh ludah..macam mana nak ludah kalau dah masuk dalam perut ? Mak aku cakap takpe tak sengaja..

Kenapa kalau bulan puasa , hari pertama aku takde pulak terlajak makan ? Tapi ganti puasa tak ingat pulak aku tengah puasa ? Jawapannya dah tau dah , hehe..

Ok , sempena bulan Ramadan nie semoga kita banyakkan buat amal ibadat..jaga tingkah laku , jaga hati , jaga mata , jaga kata2 , semoga hidup diberkati Allah..kepada yang pernah aku sakiti hati tu dengan ikhlasnya aku mintak maaf..sebagai manusia kita tak lepas dari kesilapan..bila kita nie bernama manusia , perasaan benci , sakit hati , simpati , kasih sayang , rindu dan lain2 perasaan tu dah selari dalam hidup kita..

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

Dhia Dirham said...

Hehe abis teruskan puasa atau buka terus??