Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Saturday 21 January 2012

12/1/2012 (kisah aku excident)

Assalamualaikum...

Haiiii saryunk2 !! wtpe uwww ?? bjumpa lg kita yerkk..huhuhu..kan hari tuh da ckp klau adk aku blk, bjumpa la kite yerk dkat nk ayer cina nie..adik aku baru jew  blk kul8 td..dan aku baru nk mula update nie hah..okeyhh !! hari nie aku nk citer pasal aku larhh,kikikiki..kata diari,mesti la byk citer sal diri sndiri kan3 ,huhuhu..urmmm, mesti korunk xtau an yg aku excident ?? hukhukhuk, cakit taw..alkesahnya cenggini,


Pada hari khamis (12/1/2012), aku msuk keje cm bese kul 9..pastu, time aku nk rehat n aku punch kul 1.20ptg..drpd 2,3 hari da xujan, tibe2 jew ujan taw..tp aku tetap nk blk umah, mak aku pesan suruh amek kain jait tepi..aku bawak moto cam bese jew..xslow xlaju..disebabkn aku pkai baju ujan yg arwah abah aku punye, aku xheran sgt la klau lencun sbb baju ujan kn tebal..lpas tu,xsampai 500 meter nk sampai dekat ngn simpang desa aku, aku dh kena langgar, durrmm !!..punca aku kena langgar sbb ade kete unser silver nie slow sgt..aku tengok kt kwasan tu ade aku ngn kete tu jew, so aku pun nk potong la..blom lpas lg aku nk potong,kete tu baru nk bg signal nk msuk simpang ke knan..dan masa tulah aku kena langgar..aku terkejut sgt dpn2 mata aku sendiri nampak lampu signal dpn kete dye baru mnyala..aku gelabah gler2 n xtau nk elak cmne lg..terjadinya cpt sgt kn3..akhirnya aku pun pasrah jela kena langgar..aku pun terpelanting n terhantuk kt tiang letrik..tp aku xpengsan taww..aku skt sgt kt kaki n siku..aku ingatkn langgar lari sbb xdek pun org tlong aku..upenye yg bwk kete tu pompuan n baik hati..byk kli dye mintak maaf kt aku,dye xnmpak aku kt blkng dye..dye la yg tlong aku antar g hspital..baru aku tau sbnarnye slh aku..klau wt repot polis pun mybe aku yg kene kot sbb kt simpang mmg xblh ptong..xtau lak aku..dh kt situ antara kete dye ngn ak jew,aku ptong la..yg dye lembab da  msok simpang baru nk bg signal pehal..cpew2 pun akan ptong..sbb aku tngok kete tu xgaya nk msuk simpang..ble aku da ptong,dye lak bru nk bg signal, skali kebabom sudaa !! mjor aku ngn moto aku xmsok dlm longkang bsor daa..kaki aku luka n siku aku b’lubang kene la jait ckit..1 bdn aku kebas gler..da la sjok kene ngn baju bsah ag..yg betol2 xleh gerak belake bhagian belah kiri jew..dh la, mlas aku nk citer dr a smpai z..skrg nie yg aku nk gtau aku betol2 xpuas hati bila dktor bg mc SEHARI jew !! bengong kew ape dktor nie..ingt luka nie blh sembuh dlm masa sehari jew kew..mmg bangang..skrg nie da smggu aku excident, blom sembuh pun lg..nk pkai selipar pun xleh ag..kaki aku baru jew nk surut ckit jew dr bengkak nie..bos yg xdpt tgok keadaan aku nie pun ade ati prot bg aku rhat smggu n klau xblh gk msok keje lpas rhat smggu,kene inform kt dye lu..nie kn pulak dktor yg mrawat aku sndiri pun xdek ati prot tol bg mc sehari..mmg kdekut btol hspital mdzam nihhh !! pling aku klakar gler bila aku tngok jari2 tgn aku nie gemuk sebelah, kahkahkahkah !!! maybe sbb urat kot kn3..kaki bengkak,tgn bengkak n xblh bengkok ag..tmpat kne jait btol2 kene kt tulang siku..aku ase nk mntak cuti 2mggu la kot..30hb nie baru msuk keje blk..bln nie 10 hari jew aku keje ?? ad0iiiii, bape sgt la gji aku ek…hurmmm…sodihhh3 !!


Uishhh, sedar2 upenye pnjng lebar da ek aku menaip..sdap gk ek menaip sblh tgn jew, kuikuikui..


Okey lah, nie jew citew yg blh aku kongsi2kn..xleh lebih2 taw..kikikiki..esok aku update ag ekkk..aku letak la 1 gmbar lengan aku yg luka uww..byk ag aku tgkap gmbar nie tp bg 1 jew ek..okayyhh, selamat mlm yerk..bubye !!




No comments: