Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Wednesday 16 November 2011

Tips : Semai rasa cinta.

Assalamualaikum..


Perselisihan faham dan pertengkaran mesti merimaskan kita, terutama skali bila mereka2 mengharapkan kehidupan bahagia di alam perkahwinan..


Usia perkahwinan yang hampir 2 tahun seharusnya dinikmati dengan aman, jauh beza dengan keadaan yg dilalui korang sekarang..


Ibarat pepatah Melayu, ‘disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari’.. haa,kan kena tu..tu konsep sebenar dan korang harus siap sedia bila bergelar suami. Ia akan menjadikan korang matang sebelum menghadapi gelombang perkahwinan yerk..


Korang seharusnya kreatif mewujudkan ion positif menjadikan tenaga negatif seperti sikap baran dan degil isteri tak terus menerus menjarakkan ikatan korang dan isteri korang..


Selain mengelak, korang perlulah berusaha dekatkan diri korang dgn isteri korang dan gunakan pendekatan lembut supaya isteri korang tak lagi berkasar..kalau kasar jugak kasi terajang jew,hahahaha !!


Kenali lah kesukaan dan wujudkan suasana romantik time korang mula mengenali si dye..
Jangan malu terus menyemai perasaan cinta korang tu supaya isteri korang tu tak sensitif lagi kayy..


Kadangkala kan isteri nie jadi sangat sensitif dan mudah melenting sebab ingin meraih perhatian korang la tuh..


Harap2 bukan saja lembutkan hati isteri korang, malah korang jugak dapat mencari keserasian dan kebahagiaan yang kian hilang dalam hubungan korang dan isteri korang tu yerkk..  ^_^


Suburkan hubungan korang dgn kata2 sayang dan tak lupa jugak b’doa supaya ikatan perkahwinan korang kukuh hingga ke akhir hayat korang kayhhh ??, insyaAllah.   ^_^

No comments: