Jom Santai Bersama Ben Ashaari !!

entri terbaru

Saturday 23 March 2013

Kedai kek Muadzam Shah dirompak ?



Uissshhhh !! Dasyat punya statement..dirompak woo , hehe..pembetulan ye , bukan kedai bos aku yg kena rompak , tapi rumah bos aku yg dimasuki org tanpa disedar , bukan rompak ye..hehe..rumah bos aku kat atas kedai dia je..
 
Kejadiannya berlaku ptg semalam , lebih kurang dlm pukul 2 tak silap aku..time tu aku dan kawan2 yg lain tengah rehat..yg tinggal 2 org..sorg lagi tengah solat , sorang lagi yakni adik bos aku jaga kedai..semalam seharian bos aku takde , pegi kuantan..

Pencuri tu lelaki , dia siap tanya lagi bos ada ke tak , lepas tu dia tinjau2 dlm kedai tu..lepas tu dia mintak nombor telefon bos konon kononnya nak tanya sewa kedai tak silap aku la..lepas tu adik bos aku nie masuk la bilik utk sambung hias kek..dlm pukul 3 lbh kot adik bos aku naik atas nak solat dan tiba2 lampu2 terbukak dan netbook dia dan bos aku hilang ! Yg tu je hilang..yg lain maybe tak sempat nak capai kot..yg dia tumpu kat netbook2 tu je..dalam tu macam2 maklumat2 syarikat dan pendrive sekali dia hangkut bawak pi..

Dah buat report pukul 5 , settlenya pukul 7.30 mlm..tapi habuk apapun tak boleh buat sbb tak dapat cam org tu..lepas camtu jela org tu , tapi kat dunia nie la..kat akhirat nanti ada la bahagian dia , takkan terlepas punya..

Apapun syukur semuanya takde yg tercedera..jadi camnie mula la aku yg nak ketar lebih..macam2 aku pikir..kalau la org tu ganas menggunakan senjata , mmg aku org pertama lari dulu , haha..tp Alhamdulillah takde apa2..cuma harapnya jadikan ianya sebagai pengajaran dan iktibar kpd kita semua..berhati2 la dan sentiasa jaga keselamatan bukan utk kita saja tapi utk rumah dan sebagainya..kadang2 kita terleka seminit je tapi penyesalannya tak berpenghujung , hehe..

nak ikutkan cerita penuh aku blh buat novel dah , tapi aku saja tamo citer panjang2 , cerita pengajaran utk kita semua..


Published with Blogger-droid v2.0.10

3 comments:

QasehnyaRania said...

pasang cctv la lepas ni.bahya oo..

Anonymous said...

Assalam...kedai kek ni area mn ye? Sy staffbru kat sini so xbrapa tau...nk cari kek utk besday asben 25/4 ni....

Linda said...

agak2 kek red velvet ade x..mengidam plk huhu